Vacanță

27 iulie 2021 | Povești | 15 comentarii

În sfârșit, am parte de pauza mult visată. Nu e suficient de mare, cât să spele din “păcatele ultimelor optsprezece luni, însă atât s-a putut – o săptămână de răgaz.

Grecia am zis să fie, că unde naibii să te și duci pe pandemia asta, când îți țopăie haotic codurile din toate părțile Europei. Ba pleci de pe verde, iar când te întorci, constați c-o arzi pe roșu, ba îți dau oamenii răi cartonaș galben, când tu te știai relaxat. D-astea, alambicate, de nici epidemiologii nu mai știu cum să le-ntoarcă.

‘N fine. Am zis nu avion, n-am chef să stau cu masca pe față X ore, așadar singura variantă rezonabilă ce o aveam la îndemână era un drum cu mașina, suficient de aproape, încât să nu ne lățim dosurile pe scaune cine știe câte zile la rând, dar nici în Bulgaria. Știu că multora le place, mie deloc.

A fost pentru prima dată când am făcut drumul România – Grecia din două bucăți, cu oprire o noapte în Bulgaria, la Sofia, însă a fost cea mai bună alegere. Nu numai că am optimizat timpul și efortul, pentru că am plecat din București vineri, imediat după serviciu, iar sâmbătă la prânz deja ne cazaserăm și admiram palmierii din sat, dar nici nu am ajuns frânți de oboseală. Am mai avut timp și chef și de o baie în mare, plus un mic tur al falezei cu terase.

Am ales un sat din Halkidiki. Nimic fancy, nimic turistic, că mi-s sătulă de tămbălău ca de claxoanele din București. Programul meu, timp de o săptămână, este extrem de simplu: somn, cafea, baie în mare, masă, somn, baie în mare, masă, bere și somn. Fix în această ordine. Nu am în plan nici zeci de kilometri parcurși pe jos, nici vizitat obiective turistice, nici nimic. Vreau numai să dorm, să înot și să mănânc pește și fructe de mare. Am făcut și câteva zeci de poze, dar mi-e foarte, foarte lene să selectez câteva dintre ele și să le pun pe blog. Poate mâine.

În cazul în care face careva ruta România – Grecia zilele astea, câteva informații utile

Aglomerația de la punctele de trecere a frontierei este din cauza idioților și a nesimțiților. A celor care călătoresc, adică, o parte dintre ei, desigur, autoritățile de la vamă, indiferent că sunt cele bulgare ori cele elene, se mișcă ok. Nu ne-au ținut nici pe noi, nici pe alții inutil. Ba, dimpotrivă. Mi-au dat senzația că vor să scape cât mai repede.

La Giurgiu – Ruse nu ne-au cerut decât actele standard, pe când la granița Bulgariei cu Grecia au fost necesare, în plus, și dovada vaccinării / test negativ PCR (max 72 h) sau antigen (max 48 h), plus declarația PLF (Passenger Locator Form), completată cu minim 24 de ore înainte de intrarea pe teritoriul elen. Trebuie să vă avertizez că există o grămadă de site-uri care mimează povestea cu PLF-ul, dar sunt țepe. Site-ul oficial, travel.gov.gr, este singurul, de altfel, care trebuie folosit. Este bine să nu oferiți date personale dubioșilor.

Cum spuneam, la vamă a mers repede. Am arătat codurile QR pentru toate cele necesare, pentru toți pasagerii, iar toată povestea a durat sub două minute. E drept că aveam aplicațiile deja deschise, spre deosebire de ghiolbanii care ba nu aveau hârtiile la îndemână (nici nu aveți nevoie de coduri printate, se pot arăta pe telefon), ba nu aveau PLF-uri completate, ba… p-a mă-sii, de idioți. Durează câteva minute să te informezi care sunt condițiile de călătorie când știi că urmează să-ți miști fizicul peste graniță. Repet, că nu doare: sursele de informare trebuie să fie cele oficiale, pentru Grecia – informații aici: https://www.mae.ro/node/51914

Zic să faceți abstracție de site-ul construit de IT-iștii daci, în vremuri străvechi, cu sapa târnăcopul; instituțiile de stat ale României refuză atât normalitatea, cât și beneficiile tehnologiei secolului XXI. Faceți abstracție și de faptul că site-ul MAE nu e deloc mobile friendly și luați-vă, totuși, informațiile de la ei. Iar când călătoriți, încercați să evitați orele de vârf, altfel veți sta la cozi, în vamă, cu orele. Noi am ajuns acolo până în 11 și tot am petrecut 50 de minute la coadă.

Alte sfaturi nu am. Ah, ba da, mai am unul: dacă sunteți de-ăștia, ca mine, de ar mânca fructe de mare de cinci ori pe zi și de două ori noaptea, în somn, luați-vă la voi stomacul ăl’ bun, de vacanță. Grecii gătesc dumnezeiește. Și mâncați la tavernele unde vedeți localnici. Noi deja ne-am făcut prieteni pe aici, suntem anunțați ce pește proaspăt au prins și suntem răsfățați cu tot felul de deserturi și fructe.

Revin zilele astea cu poze. Filmările, deși există și sunt spectaculoase (marea Egee, una dintre preferatele mele, este în formă maximă zilele astea), au slabe șanse de editare până când nu ajung înapoi, în Olanda. (Din motive de timp, chef și lene.) 😛

15 Comentarii

1. Dyamisi

Iubesc Grecia. Acolo simt că mă întorc acasă. E un sentiment pe care nu pot sa-l explic. Conexiuni adânc îngropate in subconștient ies la iveală acolo.
    Când ajung pe una din plajele Mării Egee, primul lucru pe care îl fac este sa o salut. Da, sa o salut si sa-i spun ca mi-a fost teribil de dor de ea.
    Când plec, imi iau la revedere.
    Sunt un pic nebună, știu.😂
    Relaxare, soare, apă caldă si liniștită îți doresc. Să uiți de tot ce a fost greu in anul acesta. Să te umpli de recunoștință ca sunteti bine. Sa visezi. Sa activezi partea creativă.
    Mulți pupici!

• Ana M. Popescu

Da, da, marea Egee e un fel de celălalt acasă, dar nu pot să spun de ce. Am avut mereu senzația asta. În plus, ce ar fi viața fără o doză de nebunie? 🙂
      Mulțumesc frumos, o vară liniștită și vouă! 😘

• Dyamisi

😘😘😘

2. Elena P

Acum 2 ani am văzut pentru prima dată Grecia. Mai exact, am fost în Possidi. E un sătuc liniștit, fără viața de noapte, cluburi sau cafenele. Am plecat cu familia soră-mii intr-un microbuz închiriat. Am mers continuu pentru că am avut 3 șoferi în mașină care au făcut cu schimbul la volan. N-am văzut în viața mea o apă atât de frumoasă și colorată în mov, albastru și bleu. La fel ca voi, înainte de a pleca, m-am dus să-mi scot pălăria în fața ei (am și poză doveditoare pe fb) pentru că merita. Și tot la fel ca voi, am avut sentimentul ăla de apartenență a locului. Bine, la mine cumva e justificat dacă te iei după numele de fată (mare😜).
    Ne vedem săptămâna viitoare!
    Până atunci, vacanță de vis!

Mulțumesc, Eleno! 😘
      Apa e cristal azi. Foarte limpede și foarte caldă. Am înotat cu peștii. 🙃

• Elena P

La ei tot timpul e apa cristal. Vezi orice prin ea.

3. Emil

Ma bucur ca in sfârșit aveți vacanța bine-meritata. Vreme buna si sa va întoarceți cu bine, odihniți, relaxați! 😊👍
    Cred ca as fi printre puținii care nu știu cât de mult ar aprecia fructele de mare (ce ciudat suna “fructe de mare”). Și aici avem de toate, am mai încercat dar… nu sunt mare fan. Nici măcar pestele nu este woau pt mine, iar alde caracatița, scoici sau oyster, nu mersi. Gustul, mirosul, de peste/Seafood nu îmi face plăcere. Inele de calamar sau prawns 🍤, dar si alea gătite super mișto și cu sos de usturoi, merg. 🙄🙁

• Ana M. Popescu

Îmi plac mult, cu o condiție: să fie foarte bine gătite, altfel nu mă ating de ele. Dar sunt câteva nații în Europa care chiar știu să le gătească, grecii, portughezii și spaniolii sunt artiști. 🙂

4. Mona

Să vă meargă din plin, Grecia este una dintre marile mele iubiri. Cred că sunt mai bine de 10 ani de când îi suntem oaspeți peste vară, cu excepția anului turbat 2020. Și nu vom schimba destinația de mare nici în următorii ani. Sentimentalisme de vârstă, deh.
    Ai dreptate, dacă ești bine informat și cu toate actele în regulă, totul este foarte simplu. Când am fost noi, în iunie, erau o grămadă de oameni fără PLF completat. Mi-a părut rău de ei, unii erau cu copii și să stai 24 de ore în vamă nu e plăcut. Dar na. Comoditatea are prețul ei.
    Bălăceală plăcută și în mare și în scoici.

• Ana M. Popescu

Mulțumim, Mona! 🙂 Sentimentalisme n-am încă, dar mă văd nevoită să recunosc – aș locui aici două, hai trei luni pe an fără probleme. Să-mi iau porția de Egee.

• Mona

Fii-miu are o vorbă, marea Egee, este “groaznic ” de limpede 😂

Mișto vorbă. 😂

5. Anouk

Eu am fost în Grecia doar în Atena și Arachova (o stațiune de schi). N-am fost în insule sau prin locurile renumite pentru petrecut vacanțe. Dar m-am îndrăgostit de oameni. Grecii știu să trăiască frumos și relaxat, știu să petreacă și știu să te facă să le iubești țara și să te simți bine la ei.
    Îți doresc vacanța așa cum ai visat-o!

Mulțumesc, Anouk! 😘
      E musai să ajungi pe plajele lor, mai ales pe cele sălbatice. Sunt niște bijuterii turcoaz. Superbe!

6. BaGheRa

Vacanță plăcută!

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.